Podsumowanie I semestru 2023/2024
Aktywność uczniów:
Uczniowie chętnie, licznie i systematycznie uczestniczą w zajęciach koła. 15 uczniów z klas IVa i Vb systematycznie uczestniczyło w zajęciach programowania i robotyki przez 1 godzinę tygodniowo, osiągając wysoką frekwencję na poziomie 93%.
Realizacja programu:
Program zajęć był konsekwentnie realizowany zgodnie z zaplanowanym rozkładem, a cele ogólne i szczegółowe były osiągane na bieżąco, co świadczy o efektywnej organizacji zajęć.
Umiejętności techniczne:
Uczniowie posługiwali się sprawnie urządzeniami multimedialnymi, tworzyli projekty w aplikacjach programowania dla zestawów LEGO i mBotów, zdobywając umiejętności w obszarze STEAM.
Praktyczne zastosowanie w projektach:
Uczestnicy skonstruowali i zaprogramowali różnorodne roboty, takie jak mechaniczny chwytak czy pojazd z wykorzystaniem czujników odległości i kolorów. Projekty obejmowały także zdalne sterowanie łazikiem marsjańskim i autonomiczny pojazd.
Rozwój umiejętności programistycznych:
Uczniowie zdobywali doświadczenie w programowaniu w różnych środowiskach, takich jak studio.code.org, i platforma ide.mblock.com dla mBotów. Zrealizowali projekty, takie jak "pianino" z wykorzystaniem mBotów.
Zainteresowanie nowymi technologiami:
Kilkoro uczniów wykazało zainteresowanie drukiem 3D, nauczyli się obsługi drukarki 3D, wydrukowali projekty, a kolejnym krokiem będzie nauka podstaw modelowania 3D.
Dbałość o sprzęt i umiejętności techniczne:
Uczestnicy nie tylko rozwijali umiejętności programistyczne, ale również uczą się poszanowania i dbałości o sprzęt, biorąc udział w konserwacji i naprawach robotów.
Rozwój kompetencji społecznych:
Pracując w grupach, uczniowie rozwijali kompetencje społeczne, komunikację, zdolności do kompromisu, organizację pracy i współodpowiedzialność za nią.
Postawy uczestników:
Większość uczestników wykazywała twórczą postawę, dociekliwość, wytrwałość, co przyczyniło się do osiągnięcia celów. Doskonalili pamięć, koncentrację, oraz rozwija kreatywne, logiczne i abstrakcyjne myślenie.
Udział w inicjatywach edukacyjnych:
Uczestnicy brali aktywny udział w inicjatywach promujących naukę programowania, takich jak Code Week, Godzina Kodowania oraz Asy Internetu, co świadczy o ich zaangażowaniu poza regularnymi zajęciami.